לאחר מו"מ מתמשך • ש"ס חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד

    מני גירא - שוורץ וגואל ועקנין 1 Comment on לאחר מו"מ מתמשך • ש"ס חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תקופת מו"מ מתמשך ומתיש, הערב (שני) בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו – חתמה סיעת ש"ס בראשותו של ח"כ אריה דרעי על הסכם קואליציוני עם סיעת הליכוד.

    הישגים רבים רשמה ש"ס בראשות דרעי מהמשא ומתן הקאוליציוני עם הליכוד של נתניהו.

    מבחינת חלוקת התפקידים סוכם כי ש"ס תקבל את החבילה הבאה: משרד הכלכלה, משרד הנגב והגליל, משרד הדתות, סגן שר במשרד (יתואם עם רה״מ, באיזה משרד), סגן באוצר או שר במשרד האוצר שיהיה האחראי על מנהל התכנון, יו״ר ועדת חינוך, סגן יו״ר הכנסת.

    בהתחשב בכך שש"ס מחזיקה בשבעה מנדטים מדובר בחבילה מכובדת מאוד. אם כי עדיין לא ברור האם יכהנו מטעם ש"ס שני שרים ושני סגנים, או שר אחד ושלושה סגני-שר.

    יו״ר שס אריה דרעי שבמעמד החתימה קרא לבוז'י הרצוג להצטרף לממשלה ואמר כי "הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מע"מ 0, רפורמת הדיור הציבורי, ושכר מינימום. ממשלת 61 היא ממשלה צרה אבל זה הקטן גדול יהיה, אני קורא ליו״ר המחנה הציוני ידידי בוז׳י הרצוג, תצטרפו לממשלה , יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

    הליכוד הודיע כי "עכשיו האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט. ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת הבית היהודי הצעה חסרת תקדים כדי שיצטרפו לממשלה לאומית בראשותו.משרד החינוך, משרד התפוצות וחברות בקבינט ליו"ר הבית היהודי. משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות. משרד התרבות והספורט כולל הטוטו. סגן שר ביטחון שיהיה אחראי על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, ויו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.

    "בנוסף, יוגדל משמעותית תקציב משרד החינוך ומאות מיליוני שקלים יוקצו למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד. אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רבנו שאג בקול גדול: אין כמו אריה בעולם!
      שס – המהפכה חוזרת!!!